Februari 2023
Zaterdag 11 februari
09:30 – 11:00

Mentale tennisclinic “Omgaan met tegenslagen op de baan”

Hoe ga jij om met tegenslagen tijdens wedstrijden? Kan jij het snel accepteren en weer doorgaan of bederft het eerder jouw plezier in het spel? Hoe ga jij bijvoorbeeld om met; het uithanden geven van een voorsprong, de eerste paar games of de eerste set verliezen? Het slaan van een dubbele fout, het missen van een ‘makkelijke’ bal of de trage ballen van de tegenstander? Laat tegenslagen, groot of klein, jouw prestatie en plezier in het spel niet (te veel) beïnvloeden. Doe mee aan deze clinic, onder leiding van Jitze (sportpsycholoog en tennistrainer) en René (hoofdtrainer) en leer de basis over ‘hoe om te gaan met tegenslagen’ en maak meteen een begin in de praktijk, middels de bijbehorende tennisoefeningen. “Tennis is leuk” “Controle is een illusie” “Ik ga ervoor”

Zondag 12 februari
11:30 – 13:00

Mentale tennisclinic “Omgaan met tegenslagen op de baan”

Hoe ga jij om met tegenslagen tijdens wedstrijden? Kan jij het snel accepteren en weer doorgaan of bederft het eerder jouw plezier in het spel? Hoe ga jij bijvoorbeeld om met; het uithanden geven van een voorsprong, de eerste paar games of de eerste set verliezen? Het slaan van een dubbele fout, het missen van een ‘makkelijke’ bal of de trage ballen van de tegenstander? Laat tegenslagen, groot of klein, jouw prestatie en plezier in het spel niet (te veel) beïnvloeden. Doe mee aan deze clinic, onder leiding van Jitze (sportpsycholoog en tennistrainer) en René (hoofdtrainer) en leer de basis over ‘hoe om te gaan met tegenslagen’ en maak meteen een begin in de praktijk, middels de bijbehorende tennisoefeningen. “Tennis is leuk” “Controle is een illusie” “Ik ga ervoor”

Maart 2023
Donderdag 2 maart
19:30 – 21:30

Mentale training “Self-talk”

“Geen dubbele fout slaan nu”, “ik mag nu niet missen”, “niks lukt vandaag, alles zit tegen”. Wat zeg jij tegen jezelf op de baan? Wat maak jij jezelf wijs? Hoe nuttig en realistisch zijn de dingen die jij tegen jezelf zegt? ‘Aansluitend’ op de mentale tennisclinic van 11 en 12 februari organiseren we ook een mentale training. Het is geen ‘must’ om de clinic gevolgd te hebben, maar het zal wel een voordeel zijn. Bij de clinic gaan we in op de basis van ‘omgaan met tegenslagen op de baan’ en bij de training gaan we dieper in op het onderwerp ‘self-talk’, één van de manieren hoe je om kan gaan met tegenslagen. De woorden die jij op en naast de baan gebruikt, hebben invloed op je gevoel en gedrag, net zoals je gevoel en gedrag ook invloed hebben op de woorden die je gebruikt. Door jezelf dus met bepaalde woorden ‘bij de les’ te houden of ‘aan te moedigen’ zal je niet alleen op de korte termijn, maar ook op de lange termijn beter gaan presteren (of met meer plezier blijven tennissen). “Focus”, “punt voor punt”, “Kom op!”, “Tennis is leuk!”. Dat klinkt al een stuk beter vind je niet? Schrijf je in voor deze mentale training en ga samen met Jitze (sportpsycholoog en tennisleraar) zowel op de baan (50%) als naast de baan (50%) aan de slag met jouw ‘zelfspraak’, zodat je goed voorbereid het nieuwe seizoen in kunt gaan.

Vrijdag 3 maart
19:30 – 21:30

Mentale training “Self-talk”

“Geen dubbele fout slaan nu”, “ik mag nu niet missen”, “niks lukt vandaag, alles zit tegen”. Wat zeg jij tegen jezelf op de baan? Wat maak jij jezelf wijs? Hoe nuttig en realistisch zijn de dingen die jij tegen jezelf zegt? ‘Aansluitend’ op de mentale tennisclinic van 11 en 12 februari organiseren we ook een mentale training. Het is geen ‘must’ om de clinic gevolgd te hebben, maar het zal wel een voordeel zijn. Bij de clinic gaan we in op de basis van ‘omgaan met tegenslagen op de baan’ en bij de training gaan we dieper in op het onderwerp ‘self-talk’, één van de manieren hoe je om kan gaan met tegenslagen. De woorden die jij op en naast de baan gebruikt, hebben invloed op je gevoel en gedrag, net zoals je gevoel en gedrag ook invloed hebben op de woorden die je gebruikt. Door jezelf dus met bepaalde woorden ‘bij de les’ te houden of ‘aan te moedigen’ zal je niet alleen op de korte termijn, maar ook op de lange termijn beter gaan presteren (of met meer plezier blijven tennissen). “Focus”, “punt voor punt”, “Kom op!”, “Tennis is leuk!”. Dat klinkt al een stuk beter vind je niet? Schrijf je in voor deze mentale training en ga samen met Jitze (sportpsycholoog en tennisleraar) zowel op de baan (50%) als naast de baan (50%) aan de slag met jouw ‘zelfspraak’, zodat je goed voorbereid het nieuwe seizoen in kunt gaan.

Zaterdag 4 maart
19:30 – 21:30

Mentale training “Self-talk”

“Geen dubbele fout slaan nu”, “ik mag nu niet missen”, “niks lukt vandaag, alles zit tegen”. Wat zeg jij tegen jezelf op de baan? Wat maak jij jezelf wijs? Hoe nuttig en realistisch zijn de dingen die jij tegen jezelf zegt? ‘Aansluitend’ op de mentale tennisclinic van 11 en 12 februari organiseren we ook een mentale training. Het is geen ‘must’ om de clinic gevolgd te hebben, maar het zal wel een voordeel zijn. Bij de clinic gaan we in op de basis van ‘omgaan met tegenslagen op de baan’ en bij de training gaan we dieper in op het onderwerp ‘self-talk’, één van de manieren hoe je om kan gaan met tegenslagen. De woorden die jij op en naast de baan gebruikt, hebben invloed op je gevoel en gedrag, net zoals je gevoel en gedrag ook invloed hebben op de woorden die je gebruikt. Door jezelf dus met bepaalde woorden ‘bij de les’ te houden of ‘aan te moedigen’ zal je niet alleen op de korte termijn, maar ook op de lange termijn beter gaan presteren (of met meer plezier blijven tennissen). “Focus”, “punt voor punt”, “Kom op!”, “Tennis is leuk!”. Dat klinkt al een stuk beter vind je niet? Schrijf je in voor deze mentale training en ga samen met Jitze (sportpsycholoog en tennisleraar) zowel op de baan (50%) als naast de baan (50%) aan de slag met jouw ‘zelfspraak’, zodat je goed voorbereid het nieuwe seizoen in kunt gaan.