Betalingsmogelijkheden

Betalen met PIN of KNLTB-pas

Vanaf 1 februari 2017 is het bij TVB niet langer mogelijk om contant te betalen. Naast het betalen per PIN is het voor TVB-leden ook mogelijk om te betalen met je KNLTB-pas. Om te kunnen betalen met je KNLTB-pas moet je eerst saldo op je pas laden.

Opladen van KNLTB-pas

Het opladen van saldo op je KNLTB-pas kan op twee manieren:

  • In de kantine via een PIN-betaling. De instructie hiervoor is te vinden in de map in de la onder de kassa.
  • Vanuit huis via iDeal (minimaal € 10, maximaal € 100). Hiervoor moet je inloggen bij LeCreditSportif (het kassasysteem). Je hebt hiervoor van Le Credit Sportif een e-mail ontvangen met je inloggegevens. Mail kwijt? De mail is naar je verstuurd op 20 januari 2017 met als onderwerp: “Betalen met je KNLTB pas - activeer account"

 

Veel gestelde vragen

Hoe werkt betalen met de KNLTB-pas?

Voor de administratieve afhandeling heeft TVB een overeenkomst gesloten met Le Credit Sportif. Zij zijn leverancier van ons kassasysteem in de kantine en beheren de BackOffice van de betaalfunctie van de KNLTB-pas.

Vertrouwelijk

De KNLTB-pas is een veelzijdig betaalmiddel dat je het nodige gemak en voordeel oplevert. Met deze persoonlijke ledenkaart kun je bij TVB aan de bar afrekenen. Uiteraard wordt er vertrouwelijk omgegaan met je persoonsgegevens. Deze worden in geen geval aan anderen verstrekt.

Geen pincode nodig

Bij een KNLTB-pas betaling heb je geen pincode nodig. Om af te rekenen wordt de KNLTB-pas door de paslezer gehaald, dat is alles. Als er onvoldoende saldo op de kaart staat kan de betaling omgezet worden in een PIN betaling of betaling met een andere KNLTB-pas.

Hoe kan ik saldo laden op mijn KNLTB-pas?

Voor je met de KNLTB-pas kan betalen, dien je de KNLTB-pas te activeren door deze op te waarderen. Dat kan aan de bar in de kantine of via internet (iDEAL). In het eerste geval betaal je met je PIN-pas en wordt het bedrag direct op je KNLTB-pas gezet. Om je KNLTB-pas via internet op te laden ga je naar www.mijnkniponline.nl en log je in op je persoonlijke pagina.

Om veiligheidsredenen heb je een loginnaam en wachtwoord nodig die je in een aparte e-mail hebt ontvangen. Met iDEAL moet het op te waarderen bedrag minimaal 10 euro en maximaal 100 euro zijn.

Kan ik met mijn KNLTB-pas ook ergens anders betalen?

Nee, met het tegoed op je KNLTB-pas kan alleen bij TVB worden afgerekend.

Kan er saldo worden teruggestort of uitgekeerd?

Saldo wat op de KNLTB-pas staat kan alleen worden teruggestort op een bankrekening bij beëindiging van het lidmaatschap. Stuur een e-mail naar de penningmeester met je gegevens, nummer van je KNLTB-pas en bankrekeningnummer.

Hoe weet ik wat mijn actuele saldo is?

Bij het afrekenen wordt het actuele saldo op het scherm van de kassa getoond. Je kunt ook om een bonnetje vragen. Op de bon staan de consumpties en het actuele saldo. Je kunt degene achter de bar ook vragen om op “Saldo” te drukken en de pas door de paslezer te halen. Het saldo wordt dan getoond.

Een andere mogelijkheid is inloggen op www.mijnkniponline.nl. Op deze site kan je je saldo en gebruikte consumpties inzien, gegevens wijzigen en je pas opwaarderen middels iDEAL.

Wat doe ik als ik het niet eens ben met een saldo-afboeking?

Het is mogelijk om een transactie te corrigeren. Dit kan alleen uitgevoerd worden door de penningmeester van de TVB. Stuur een e-mail met je gegevens en je vraag naar de penningmeester of Brenda Klep.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Na inloggen op www.mijnkniponline.nl kun je onder de menuoptie ‘Instellingen’ en daarna ‘Mijn gegevens’ je gegevens wijzigen.

Ik heb geen e-mail met wachtwoord ontvangen, wat moet ik doen?

Per e-mail ontvangt u de benodigde inloggegevens. Indien u geen gegevens heeft ontvangen, of uw e-mailadres niet bekend is bij de TVB, stuur dan een e-mail naar Brenda Klep (contactgegevens zijn te vinden in de ledenlijst).

Wat moet ik doen bij diefstal of vermissing?

Blokkeer je KNLTB-pas zo snel mogelijk. Na inloggen op www.mijnkniponline.nl kan je onder de menuoptie ‘Blokkeren’ de betreffende pas blokkeren. Het saldo blijft gewoon op de server staan maar snel blokkeren is wel van belang omdat de vinder misbruik zou kunnen maken van je KNLTB-pas.

Wat moet ik doen als betalen met mijn KNLTB-pas niet werkt?

In dat geval stuur je een e-mail naar Brenda Klep (contactgegevens zijn te vinden in de ledenlijst) met daarin je gegevens en het nummer van je KNLTB-pas.

Hoe kom ik aan een nieuwe KNLTB-pas?

Een nieuw pas kan aangevraagd worden via de ledenadministratie. Een nieuwe pas kost 10 euro. De nieuwe pas zal automatisch worden geactiveerd.

Hoe zit het met de KNLTB-pas voor minderjarige leden?

Voor ouders/verzorgers van minderjarige leden bestaat de mogelijkheid om het saldobeheer over de KNLTB-pas voor hun kind te voeren. Hiermee kun je de uitgaven limiteren.

Kunnen niet-leden (bijvoorbeeld ouders) ook een KNLTB-pas aanvragen? 

Nee, maar zij kunnen pinnen of de pas van hun kind gebruiken.

Kan ik met mijn KNLTB-pas bij andere verenigingen betalen? 

Nee, de KNLTB-pas is voor exclusief gebruik bij TVB.